Logo Kurier Iławski

Pierwsza strona
INFORMACJE
Opinie
Kurier Zdrowia i Urody
Papierosy
CENNIK MODUŁOWY
Ogłoszenia drobne
Ogłoszenia modułowe
Stopka
Wyszukiwarka
FORUM

INFORMACJE
Znowu podwyżka za wywóz śmieci
Nowa sekretarz miasta Iławy
Hulajnogi blokują miasto
Kto wreszcie zlikwiduje szlabany?
Kolejna porodówka zlikwidowana
Szef zapłaci za zmarłego pracownika
Koniec ery Adama Żylińskiego
Zabił ją narkotyk
Odeszła legenda sportu
Nie żyje Aleksandra Zecha
Iga Świątek i Agnieszka Radwańska polubiły Iławę
Droższe bilety autobusów miejskich
Czy ktoś kradnie nawet woreczki na psie kupy?
Paszport wyrobisz w Iławie!
Czy przewodniczący Brzozowski straci mandat?
Znany muzyk jazzowy oskarżony o pedofilię
Remont mieszkania ITBS. Chciałam tylko normalności.
Znaleziono zwłoki kobiety
Dziecko zmarło w Dzień Dziecka
Pierwsza sesja i już podwyżka zarobków burmistrza
Więcej...

INFORMACJE

2015-12-02

ENERGA wkurza ludzi


Koncern energetyczny ENERGA w dalszym ciągu komplikuje życie swoim klientom. Może to jednak klienci nie słuchają uważnie rozmów telefonicznych z konsultantami firmy? Kolejni niezadowoleni zgłaszają się do naszej redakcji.

Niedawno opisywaliśmy sprawę naszego czytelnika, który podpisał z Energą umowę na niekorzystnych dla siebie warunkach. Czytelnik mówił, że nie został w pełni poinformowany o opłatach, a po otrzymaniu pierwszej faktury postanowił umowę wypowiedzieć. Firma zastrzegła, że przedterminowe rozwiązanie umowy wiąże się z wysokimi kosztami.

Po naszej interwencji firma rozwiązała umowę bez opłat.

KOLEJNE OFIARY
GŁUCHEGO TELEFONU

Po ukazaniu się artykułu do redakcji zgłosiło się kilka osób, które również czują się wprowadzone w błąd przez firmę.

– Zadzwoniła do mnie pani z Energi i zaczęła namawiać na podpisanie nowej umowy – mówi osoba, która prosi o anonimowość. – Nie byłem zainteresowany zmianą dotychczasowej umowy, ale ta pani namawiała i zgodziłem się na przesłanie mi regulaminu tej oferty. Po pewnym czasie otrzymałem umowę bez podpisu, więc uznałem, że do chwili podpisania ta umowa nie obowiązuje. Zdziwiłem się, kiedy na kolejnej fakturze okazało się, że korzystam z oferty Gwarancja Stałej Ceny, mimo że nie podpisałem żadnego dokumentu! Kiedy próbowałem wypowiedzieć umowę, dowiedziałem się, że będę musiał zapłacić kilkaset złotych za jej zerwanie.

Marcin Socha z Lubawy znalazł się w podobnej sytuacji. Umowę zawarł również przez telefon.

– Wydawało mi się, że oferta jest atrakcyjna. Policzyłem wszystkie składniki nowej umowy i wyglądało na to, że będę płacił mniejsze rachunki za prąd – mówi. – Rozumiałem to tak, że spisuję licznik i mnożę przez koszt energii elektrycznej według cennika. Do tego dodaję stałe opłaty i… kiedy dostałem pierwszą fakturę, była dla mnie zupełnie niezrozumiała. Nie wiedziałem, jak firma wyliczyła jej wysokość. Kolejna faktura również nie odpowiadała temu, co było w umowie. Sprawę próbowałem wyjaśnić w biurze obsługi klienta, prosiłem o odsłuchanie wcześniejszej rozmowy telefonicznej, podczas której konsultant mówił, jakie są koszta energii elektrycznej i opłaty stałe. Jednak firma odmówiła mi udostępnienia nagrań, a rozwiązać umowy również nie mogłem, bo według Energi musiałbym zapłacić ponad dwa tysiące złotych kary.

ENERGA SIĘ TŁUMACZY

– Nasi klienci są prawidłowo informowani o warunkach umowy zawieranej telefonicznie. Rozmowy pod tym kątem są weryfikowane przez partnerów realizujących kampanię, przez pracowników z wydziału kontroli standardów oraz przez audytora zewnętrznego – mówi rzecznik prasowy Energi Jakub Dusza. – Co więcej, dokładne warunki (umowa i załączniki) są do klientów wysyłane pocztą elektroniczną lub tradycyjną. Klienci podczas rozmowy telefonicznej są szczegółowo informowani o warunkach oferty, cenie za kWh oraz fakcie zaistnienia opłaty handlowej i jej wysokości. Ta informacja podawana jest co najmniej dwa razy w każdej rozmowie. W czasie rozmowy klient jest również informowany, iż korzysta ze standardowej taryfy, która zostanie zmieniona. Klient jest również informowany o warunkach wypowiedzenia oferty i związanych z tym ewentualnych kosztach (jeśli upłynie dwutygodniowy termin odstąpienia od umowy).

Dusza dodaje, że sprawdzi, czy sprawy naszych czytelników można rozwiązać korzystnie dla wszystkich stron.

URZĘDY PATRZĄ
FIRMIE NA RĘCE

Działalności firmy energetycznej przygląda się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Rzecznik prasowy placówki Agnieszka Majchrzak mówi, że urząd prowadzi postępowanie wyjaśniające.

– Wpłynęło kilkadziesiąt skarg – przyznaje. – Co można poradzić konsumentom? Najlepiej, aby udali się do rzecznika konsumentów w swoim miejscu zamieszkania. Rzecznik pomoże ocenić, czy doszło do skutecznego zawarcia umowy.

Sprawa jest również znana Urzędowi Regulacji Energetyki.

– Sednem problemu jest czytanie bądź też raczej nie czytanie umów – mówi Agnieszka Głośniewska, rzecznik urzędu. – Dlatego też od dłuższego czasu przypominamy konsumentom, także za pośrednictwem mediów, by dokładnie zapoznawali się z warunkami umów. Zdajemy sobie sprawę, że same umowy nie są najłatwiejsze. Dlatego w przypadku jakichkolwiek wątpliwości co do ich treści należy poprosić przedstawiciela handlowego, aby pozostawił druk umowy oraz kontakt do siebie.

BARTOSZ GONZALEZ






Lepsze wrogiem dobrego? Nasi czytelnicy
skusili się niższymi rachunkami za prąd.
Nowe faktury były jednak wyższe.
Pamiętajmy, że niepozorna rozmowa przez telefon
może się wiązać z zawarciem umowy!





  2015-12-02  

Z komentarzami zapraszamy na forum
Wróć   Góra strony
106641266



REDAKCJA:
redakcja@kurier-ilawski.pl


Zaproszenia: co, gdzie, kiedy?
informator@kurier-ilawski.pl


Biuro Ogłoszeń Drobnych:
ogloszenia@kurier-ilawski.pl


Biuro Reklamy:
reklama@kurier-ilawski.pl


Kronika Towarzyska:
kronika@kurier-ilawski.pl






Pierwsza strona | INFORMACJE | Opinie | Kurier Zdrowia i Urody | Papierosy | CENNIK MODUŁOWY | Ogłoszenia drobne | Ogłoszenia modułowe
Stopka | Wyszukiwarka | FORUM | 
E-mail: redakcja@kurier-ilawski.pl, reklama@kurier-ilawski.pl, ogloszenia@kurier-ilawski.pl
Copyright © 2001-2024 - Kurier Iławski. Wszystkie prawa zastrzeżone.